هیئت اعزامی از دیوان بین‎المللی كیفری لاهه در لیبی بازداشت شد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری رویترز، یك وكیل لیبیایی و یك مقام شبه نظامی در این كشور روز شنبه در همین خصوص تصریح كرد: هیاتی مامور از جانب دیوان كیفری بین المللی كه به لیبی اعزام شده بود پس از آن بازداشت شد كه گفته شد یكی از وكلایش مداركی مشكوك را برای سیف الاسلام پسر معمر قذافی حمل كرده است.

بر اساس این گزارش، ملیندا تیلور وكیل استرالیایی دیوان بین المللی كیفری یكی از اعضای هیئت 4 نفره دیوان مذكور بود كه به شهر كوچك زینتان سفر كرده بود.

زینتان شهر كوچك كوهستانی است كه در غرب لیبی قرار دارد و سیف الاسلام پسر معمر قذافی دیكتاتور سابق لیبی، از زمان دستگیری در ماه نوامبر در آنجا زندانی شده است.

هیات مامور از جانب دیوان بین المللی كیفری به منظور ملاقات با سیف الاسلام به شهر زینتان سفر كرده بود.

احمد الجهانی وكیل مسول پرونده سیف الاسلام كه رابط میان دولت لیبی و دیوان بین المللی كیفری لاهه نیز محسوب می شود، در همین خصوص گفت: ' وكیل استرالیایی هیات اعزامی از سوی دیوان بین المللی كیفری سعی داشت تا در جریان ملاقات هیات مذكور با سیف الاسلام مداركی را در اختیار وی قرار دهد، نامه هایی كه برای امنیت لیبی خطرناك است.'

به گفته الجهانی مدارك توقیف شده از جانب افراد متعددی بوده است كه از آن جمله می توان به محمد اسماعیل دست راست سابق سیف الاسلام اشاره كرد.

وی همچنین تصریح كرد، در میان مدارك یافت شده اسناد سفید امضایی به چشم می خورد كه همگی به امضای سیف الاسلام رسیده بودند.

وكیل پرونده پسر دیكتاتور سابق لیبی در ادامه خاطر نشان كرد: وكیلی كه سعی كرده است این مدارك را به دست سیف الاسلام برساند ، زندانی نشده بلكه به همراه همكارانش در مهمانخانه ای تحت بازداشت قرار دارند.

وی در خصوص اینكه آیا افراد بازداشت شده به زودی آزاد خواهند شد یا نه، گفت: 'فرمانده گردانی كه سیف الاسلام تحت بازداشت آن قرار دارد در رابطه با آزادی افراد مذكور حرفی به میان نیاورده است و از آن گذشته این افراد هنگامیكه مورد بازرسی قرار گرفتند از آنها لوازم جاسوسی و ضبط صدا كشف و ضبط شده است.

از سوی دیگر الاجمی علی احمد العطیری یكی دیگر از مقامات حاضر در منطقه نیز در این خصوص گفت: ما از آنها بازجویی به عمل آوردیم و حتی با اینكه تماس هایی از سوی مقامات دولتی مبنی بر آزاد كردن این افراد داشتیم ولی از آنجاییكه ما ملی گرا هستیم با این درخواست ها مخالفت كردیم.

مقامات دیوان بین المللی كیفری نیز اعلام كرده اند كه در خصوص این موضوع جلسه اضطراری تشكیل داده اند.

**2016** 3404





:: برچسب‌ها: روز , بریتانیا , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: